Napoje reklamowe, bo występują w reklamie – Coca Cola!

Napoje reklamowe grają w reklamie? Nie do końca tak jest, chociaż można odnieść takie wrażanie. Poznajcie historię marki Coca Cola, niezapomnianego smaku! Kiedy usłyszysz słowo Coca Cola przed oczami masz tylko jeden widok – biały napis na czerwonym tle. Jest to jedna z najcenniejszych marek spośród światowych „starych wyjadaczy”. Jak podają statystyki, w 2014 roku na rynek do konsumentów trafiło blisko 5 miliardów puszek oraz butelek tego niezwykłego napoju.

Zaczęło się bardzo skromnie – beż większego echa. Recepturę napoju stworzył John Pemberton, który był aptekarzem w Atlancie. W zasadzie napój, jaki znamy teraz powstał podczas wielu eksperymentów aptekarza, który chciał w swojej aptece wprowadzić cos nowego. Dzięki temu, na bazie wielu prób, powstał napój, pierwotnie nazwany French Wine Coke (napój na bazie liści koko, wina i ekstraktu z orzechów kola). Niestety w niedługim czasie wprowadzona została prohibicja, po czym Pemberton został zmuszony poszukać zamiennika alkoholowego.

Już w 1886 roku, aptekarz, wprowadził do swojej apteki rewolucyjny, nowy napój na bazie syropu z koki, orzeszków kola oraz cukru. Pierwotnie ciecz sprzedawana była jako napój leczniczy przypadłości układu nerwowego. Pozbawiony alkoholu, mógł być bez przeszkód rozprowadzany wśród miejscowej ludności, bez obaw o naruszenie przepisów. Innowacyjne stało się mieszanie nowego syropu z wodą sodową, dzięki czemu ruszyła sprzedaż gazowanego, słodkiego napoju, który można było dostać już za 5 centów za szklankę.

Geneza nazwy napoju jest prosta:

  • cocaine – kokaina;
  • cola – afrykańskie orzeszki;

Nazwa COCA COLA na stałe zagościła na ustach ludności dzięki wspólnikowi Pembertona, panu Frankowi Robinsonowi. To również dzięki niemu powstało logo, które na przestrzeni lat nie zmieniło się prawie w ogóle, stając się jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Z miesiąca na miesiąc przybywało fanów tego brązowego napoju. Co raz częściej logo pojawiało się na ulicznych banerach oraz gazetach. Pierwszym hasłem sloganowym marki było:

Coca-cola jest pyszna i orzeźwiająca

autor receptury nie doczekał się jednak znaczącego sukcesu, bowiem zmarł szybko po wprowadzeniu produkty na rynek. Prawdziwy sukces i rozkwit marki, zawdzięczamy innemu aptekarzowi Asa Candler’owi, który wykupując prawa do receptury, rozpropagował napój niemal na na całym świecie. Początkowo sprzedawana z saturatorów, została w 1899 przelana do szklanych butelek, które stanowiły świetną formę dystrybucji.

Tak zaczęła się szybka kariera tego brązowego napoju, znana do dziś każdemy człowiekowi na ziemi! Pomimo upływu czasu, receptura napoju jest jedną z najbardziej strzezonych tajemnic. Gdyby przepis dostał się w niiepowołen rece, firma straciłaby wiel, aczkolwiek wieloletnie doswiadczenie i przywiazanie do marki jest i byłoby nadal bardzo siln

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *